Nieuws
Wat is proactief en hoe word je proactiever?
Proactieve mensen zijn degenen die de leiding nemen en hun leven in de richting sturen die ze willen dat het gaat. Ze weten hoe ze op problemen moeten anticiperen en nemen maatregelen om ze te vermijden. Reactieve mensen daarentegen laten hun levenspad dicteren door...
Stress op de werkplek: De stille moordenaar van de gezondheid en productiviteit van werknemers
Wist je dat stress op het werk een van de belangrijkste oorzaken is van gezondheidsproblemen bij werknemers? Het is waar! In feite wordt stress op het werk vaak genoemd als een factor die bijdraagt aan hartaandoeningen, hoge bloeddruk en andere chronische...
Hoeveel uur per week moet je echt werken?
Hoeveel uur per week moet je eigenlijk werken? Dat is een vraag die de laatste tijd veel mensen bezighoudt, vooral nu de grens tussen werk en privéleven door de technologie vervaagd is. Het lijkt wel of er elke dag een nieuwe studie verschijnt over de beste manier om...
Hoe zet je klachten om in kansen: Tips voor teamleiders
Teamleiders zijn de ruggengraat van elk bedrijf. Zij zijn verantwoordelijk voor het begeleiden van hun team naar succes, en voor het afhandelen van eventuele klachten. Klachten kunnen frustrerend zijn, maar ze vormen ook een kans voor teamleiders om de prestaties van...
Hoe werk je beter samen met je collega’s: De belangrijkste tips op een rijtje
Om effectief met onze collega's samen te werken, moeten we leren hoe we effectief met hen kunnen communiceren. We moeten ook hun persoonlijkheden en hun manier van werken begrijpen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste tips om beter met je collega's samen te...
Sturen op verantwoordelijkheid en zelforganisatie
Sturen op verantwoordelijkheid en zelforganisatie is een manier om betere resultaten te bereiken van je team. Werknemers krijgen veel verantwoordelijkheden en de ruimte om hun werk te organiseren op de manier die zij het beste vinden. Hierdoor kunnen zij meer...
Hoe moet je omgaan met stress van je leidinggevende?
Als je leidinggevende je stress bezorgt, kan het moeilijk zijn om de werkdag door te komen. In feite kan stress van een leidinggevende een negatieve invloed hebben op je productiviteit en zelfs gezondheid. Het is belangrijk om manieren te vinden om met deze stress om...
Grenzen stellen hoe doe je dat?
Iedereen heeft persoonlijke grenzen en deze grenzen verschillen van persoon tot persoon. Iedereen is ook bekend met overschrijden van de eigen grenzen. Dit kunnen we zelf doen, of we laten het toe dat anderen je grenzen overschrijden. Het gevolg is ongewenst omdat het...
Smart leerdoelen stellen
SMART doelen formuleren is tegenwoordig bij iedere organisatie de normaalste zaak van de wereld. Het is gebleken dat SMART geformuleerde doelen in de praktijk tot een verbetering van de resultaten kan leiden. Voor een persoonlijk ontwikkelplan of loopbaanontwikkeling...
Reminder gratis webinar MicroTraining2Go – Work Life Balance
Gratis webinar MicroTraining2G0 - Work Life Balance door Martine BrandtWork Life Balance is één van de trainingen die op de MicroTraining2Go methode is gestoeld. Deze training staat geheel in het teken van het evenwicht tussen werk en privé. Een knelpunt voor velen in...
Gratis webinar MicroTraining2Go – Work Life Balance exclusief voor ú!
Deze maand is het een jaar geleden dat de COVID-19 pandemie in Nederland uitbrak. Wat dat met mensen heeft gedaan, lezen we inmiddels dagelijks in de krant. Het scheidingslijntje tussen werk en privé is door onder andere het thuiswerken flinterdun geworden. Voor velen...
Extra risico burn-outs door coronacrisis
1 op de 6 werknemers heeft te maken met burnout gerelateerde klachten. In cijfers gaat het om 1,3 miljoen werknemers per jaar. Door de huidige coronacrisis is de verwachting dat dit cijfer flink zal stijgen. We werken vaker thuis, zien collega's minder en vergaderen...
‘Als normaal weer normaal is’; verbindend leiderschap
Een goed gesprekTwee doorgewinterde managers komen elkaar, nadat de pandemie voorbij is en 'normaal' weer 'normaal', is tegen. Zegt de ene manager: ‘Ik heb het gevoel dat ik weer helemaal opnieuw kan beginnen! Het lijkt wel alsof ik 20 jaar terug ben in de tijd! Niets...
Faalangst Tips. Wat te doen tegen faalangst.
Faalangst bij werknemers Werknemers met faalangst lijden onder het idee dat hun werkzaamheden zullen mislukken. Dit kan betrekking hebben op het uitvoeren van hun dagelijkse taak, het uitvoeren van een specifieke opdracht of het...
5 aandachtspunten om goede feedback te geven
Binnen een bedrijf werken veel mensen en of u nu medewerker, manager, sales of ondernemer bent er worden altijd fouten gemaakt op de werkvloer. Het is belangrijk om feedback te geven om deze fouten te herstellen maar hoe ga je hiermee om en hoe pak je dit nu precies...
10 Tips om nog Productiever te worden
Productief zijn tijdens het werk is niet alleen zo snel mogelijk werken. Nee het is stilstaan bij het moment of we ook daadwerkelijk effectief genoeg werken. Wanneer we bewust bezig zijn met nadenken over hoe we de productiviteit beter zouden kunnen organiseren zullen...
Tailor You ontvangt het NRTO-keurmerk
Tailor You heeft op 23 november 2020 het NRTO-keurmerk ontvangen. Het NRTO-keurmerk is eenonafhankelijke erkenning voor kwaliteit en professionaliteit in de private opleidingenmarkt. HetNRTO-keurmerk wordt afgegeven door de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding...
Waarom heb je emotionele Intelligentie nodig om te slagen?
Tientallen jaren van onderzoek wijzen op emotionele intelligentie als de kritische factor die de sterspelers onderscheidt van de rest van de groep. In dit artikel leggen we uit waarom dit zo is. Toen emotionele intelligentie voor het eerst bij de massa verscheen,...
Online Spectrum Energiemeting®
Corona heeft ongekend veel impact. Inmiddels zijn al allerlei cijfers en artikelen gepubliceerd over dementale effecten van bijvoorbeeld thuiswerken. Het aantal (thuis)burn-outs neemt toe. Teamgeestgaat verloren of de verschillen tussen de medewerkers in teams worden...
Nieuw! Coaching voor mensen die nu veel thuis werken
Reflectie, bewustwording en zelfregie In deze tijd waar thuiswerken het nieuwe normaal lijkt te worden zijn er een aantal zaken in onze werksituatie veranderd. Het anders plannen en organiseren, er is minder face-to-face contact, men zit veel achter een beeldscherm,...
8 Manieren om effectiever thuis te werken tijdens de corona epidemie
Met de coronaviruspandemie die over de hele wereld woedt, zijn er plotseling miljoenen mensen die vanuit huis werken. In veel gevallen betekent dit het delen van een eettafel met je kinderen die op afstand leren of een hoekje van een drukke slaapkamer benutten. Hier...
7 Manieren om je dag effectiever te benutten
Bij onze eerste ontmoeting beginnen mijn klanten meestal direct hun topprioriteit en wat ze willen verbeteren met mij te delen. Ik hoor ze de wensen beschrijven om beter te communiceren, de frustratie met anderen te beheersen en een betere leider te zijn. Maar een...
Grenzen stellen hoe doe je dat?
Grenzen stellen: 3 eenvoudige stappen voor het vaststellen van grenzen Deze drie onderstaande scenario's hebben één ding gemeen. Kun je het raden? "Je bent net klaar met trainen en je moeder heeft een voicemail achtergelaten. "Hoi schatje. Kun je me morgen om 11 uur...
De 8 meest voorkomende Leiderschapsstijlen
Mensen komen naar het werk met zowel praktische behoeften om werk te doen, als persoonlijke behoeften om gerespecteerd en gewaardeerd te worden. Uw team is niet anders.De routekaart om dit allemaal te bereiken wordt ook wel interactierichtlijnen genoemd. We kennen...
Assertiviteit: Een simpele handleiding om meer assertief te worden
Assertiviteit is de vaardigheid van effectieve communicatie en onderhandeling. Assertief zijn betekent in staat zijn om op te komen voor wat je denkt dat goed is, te vragen wat je wilt en nee te zeggen tegen wat je niet wilt. Dit alles op een manier die zelfverzekerd,...
Creëer een werkomgeving die de betrokkenheid van werknemers aanmoedigt
Stimuleert de werkplek de betrokkenheid van werknemers op dit moment? Betrokkenheid van werknemers kan een krachtige factor zijn voor het bedrijfssucces. Betrokken werknemers zijn productiever, klantgerichter en genereren meer winst. Bovendien hebben werkgevers meer...
10 Manieren om gelukkiger te worden op het werk
Veel werkgevers gebruiken een verscheidenheid aan activiteiten, variërend van gratis lunch tot racesimulators en/of bedrijfsfitness om het geluk van hun werknemers op het werk te verbeteren. Dit is een goede zaak: gelukkige werknemers zijn productiever en...
Top 10 Signalen dat je balans tussen werk en privé is verstoord
Verstoorde balans tussen werk en privé Het perfectioneren van de balans tussen werk en privé is voor iedereen een uitdaging. Werkroosters, gezin en relaties zijn slechts enkele van de factoren die bijdragen aan deze evenwichtsoefening. Als de balans zoek is, voelen de...
Ontspanningsoefeningen bij stress
Ontspanningsoefeningen stress; Help, ik heb stress! Bijna iedereen heeft weleens last van stress. Hoog in je energie, minder goed slapen, last van zweten en bijvoorbeeld spierspanning. Allemaal stress symptomen waar je last van kunt hebben. Het is belangrijk dat het...
Hoge werkdruk? Wat zijn de belangrijkste oorzaken
Veel mensen ervaren op het werk een hoge werkdruk en daardoor vaak stress. Er zijn diverse oorzaken waardoor medewerkers een hoge werkdruk ervaren. Wat zijn deze oorzaken? En gelden ze voor iedereen? In Nederland ervaart een derde van de werknemers een hoge werkdruk....
Inschrijven Nieuwsbrief
Wilt u de TailorYou nieuwsbrief ontvangen? Vul dan hieronder de gevraagde gegevens in.