BEL VOOR OPLEIDINGSADVIES 085 - 02 00 522 info@tailoryou.nl

Klantgerichtheid – begeleide e-learning

Hoe gaat u beter en effectief om met een klant. Op basis van nieuwe commerciële en communicatieve vaardigheden leert u emotionele verbinding te maken met uw klant met als resultaat het WOW-effect. (Wij Overtreffen Wensen.)

Iedereen weet wel hoe belangrijk het is om goed in te spelen op de wensen van de klant. Er is immers veel concurrentie: veel bedrijven bieden min of meer hetzelfde aan en op internet kan de klant simpel en snel vergelijken. Klantgericht handelen onderscheidt u van uw concurrent. Echter, hoe doet u dat? Hoe kunt u uw klant centraal stellen en tegelijkertijd uw eigen doel niet uit het oog verliezen?
De training Klantgericht Handelen leert u beter en effectief om te gaan met uw klant. Op basis van nieuwe commerciële en communicatieve vaardigheden leert u emotionele verbinding te maken met uw klant met als resultaat het WOW-effect (Wij Overtreffen Wensen). U bent in staat om ook in lastige situaties klant en oplossingsgericht te handelen.

Doel

Na de training bent u in staat om voor u zelf te bepalen wat u bedoelt met klantgerichtheid en dat ook op een juiste wijze te tonen aan de hand van de verwachte en met name ervaren klantgerichtheid door de klant. Met andere woorden:

  • U bent in staat om verschillende typen klanten te herkennen en daar effectief op in te spelen door uw gedrag positief te beïnvloeden
  • U bent in staat relatiegericht te communiceren waarbij het WOW-effect voorop staat
  • U bent in staat om professioneel bezwaren en /of tegenwerpingen van de klant te weerleggen en om te buigen in door de klant geaccepteerde kansen
  • U bent volledig op de hoogte van de verschillende fasen van het klantgesprek en weet daar vakkundig op te anticiperen en te manoeuvreren.
  • U heeft uw competenties gespreksvaardigheid, inlevingsvermogen en luisteren samenvatten doorvragen verbeterd.

Doelgroep

Deze training is uitermate geschikt voor iedereen die in de praktijk contact heeft met klanten. Denk hierbij overigens niet alleen aan externe klanten maar ook aan interne klanten (collegae). Voorbeelden van doelgroepen zijn o.a. medewerkers binnendienst, buitendienst medewerkers, managementleden, helpdeskmedewerkers en medewerkers klantenservice.

Vorm

Klassikaal en e-learning

Inhoud

Tijdens deze training leert u een effectieve aanpak van interne en externe klanten om uw dienstverlening te verbeteren. Dit houdt in:

  • Dat u in staat bent om in onverwachte situaties uw gedrag positief te beïnvloeden.
  • Dat u ook leert om aan de hand van communicatietechnieken de behoefte (verlangen en/of pijn) van de klant op tafel te krijgen en daar effectief op te anticiperen waarbij jij je eigen doel niet uit het oog verliest.
  • Dat u effectieve persoonsgerichte gesprekken kunt voeren met de klant
  • Dat u mogelijke bezwaren en/of tegenwerpingen van klanten vakkundig weet te weerleggen.

Bijzonderheden

De duur van de e-learning bestaat uit 30 dagen. Bij een privé-/maatwerktraining heeft u voordat u met de e-learning aan de slag gaat drie kwartier klassikale training. Na afloop van de 30 dagen e-learning heeft u nogmaals drie kwartier klassikale training

Duur & Prijs

Duur: Privé-/maatwerk: 1,5 uur online klassikaal en 30 dagen begeleide e-learning. Groepstraining: 3 uur online klassikaal en 30 begeleide dagen e-learning. 1 jaar toegang tot de e-learning omgeving.
Prijs: €395,00

Heeft u een vraag voor ons?