Persoonlijke vaardigheden
Tailor You biedt u de volgende mogelijkheden met betrekking tot Persoonlijke vaardigheden aan.
Persoonlijke vaardigheden
“Ik kan het niet!” kan iedereen overkomen. Want als je dit denk, vindt en zegt, dan stel je ook de vraag: “kan ik dat leren?”. Kennis kun je vergaren en kunde kun je leren. Met andere woorden: er is altijd en voor iedereen een mogelijkheid om te groeien en te ontwikkelen. Nieuwe vaardigheden krijgen is een persoonlijke kwestie die in een groep uiterst goed te vergaren zijn. Juist door naar anderen te kijken en met andere te proberen, neemt het leerrendement enorm toe.
In onze vaardigheidstrainingen staat casuïstiek uit de praktijk van de deelnemer altijd centraal en creëren we een veilige leeromgeving waarin door middel van games, simulaties, rollenspellen en veel andere methodieken een efficiënt leerplatform wordt aangeboden. Het blijft uiteraard de werkvloer waar de deelnemer(s) uiteindelijk meemaakt wat de nieuwe vaardigheid oplevert. Populair gezegd: “Wij geven de voorzet en de deelnemer kopt hem in!”
(Door)vraagtraining voor ICT'ers
Helaas wordt er vaak vanuit gegaan dat de perceptie van een ander in gesprekken hetzelfde als die van jezelf is. Daardoor ontstaan vaak misverstanden en problemen.
Schrijfvaardighedentraining voor ICT'ers
Het schrijven van een heldere, goed opgebouwde en aangenaam leesbare tekst is tegenwoordig een basisvaardigheid voor ICT’ers. Of het nu gaat om het maken van offertes, rapportages, adviesnotities, teksten voor een website of blogs.
Training De kunst van beïnvloeden
Invloed hebben op anderen kun je bereiken door persoonlijk effectief optreden. Er zijn verschillende manieren om invloed uit te oefenen.
Training Praktische coachingsvaardigheden
Coaching is een verzamelbegrip voor allerlei verschillende vormen van individuele begeleiding. We onderscheiden verschillende vormen, zoals mentoring, supervisie, training-on-the-job en tutoring.
Training Het deelnemen aan een functioneringsgesprek
Medewerkers onderschatten de waarde van een functioneringsgesprek. Ze zien er tegenop en voelen erg veel voor en tijdens een dergelijk gesprek. Ze stellen zich terughoudend op en zien het gesprek eigenlijk te vaak als beoordeling. Dat is een gemiste kans!
Training Het voeren van functioneringsgesprekken
Voor kwaliteitsverbetering van werkgedrag is het functioneringsgesprek een belangrijk instrument van personeelsmanagement.
Training Krachtig adviseren
De effectiviteit van een advies wordt nooit eenzijdig door de adviseur bepaald, maar sterker nog door de kwaliteit en als belangrijke factor hierin het plezier van de samenwerking tussen de adviseur en de klant.
Training Gesprekstechnieken
Praten doen we de hele dag door: over het weer, de voetbalwedstrijd, nieuwe auto’s, vakantieplannen en de problemen met de kinderen. We praten vaak met elkaar om het praten op zich, om contacten te onderhouden.
ICT Communicatietraining voor Helpdesk-, Servicedesk- en Servicecentermedewerkers
Doeltreffend en klantgericht communiceren is meer dan goed een praatje paraat hebben en een belscenario gebruiken. Het betekent dat je je realiseert dat je het visitekaartje bent van de ICT-organisatie.
ICT Communicatietraining voor Technische Consultants en -Engineers
Technische consultants en -engineers hebben veel ervaring met de specifieke onderdelen van een ICT-infrastructuur. Zij zijn meestal in dienst van een ICT-dienstverlener en werken in projectverband. Om hun kant goed van dienst te kunnen zijn, is die technische kennis en ervaring allang niet meer voldoende.
Training Klantgerichtheid voor ICT medewerkers
Ergens komen is één, maar ergens blijven is vaak niet zo eenvoudig als ment denkt. De wereld verandert en het individualisme speelt hierin een belangrijke rol. Dit geldt niet alleen voor mensen, maar ook voor organisaties.
Feedback training voor ICT'ers
Soms gebeurt er iets waar je je aan ergert of gedraagt iemand zich op een manier die je raakt. Dan kun je daar natuurlijk kritiek op geven. Alleen heeft kritiek als nadeel dat de ontvangende partij zich aangevallen voelt en in de verdediging gaat. Bovendien geeft kritiek wel informatie over wat er niet goed is, maar niet over wat er dan anders zou moeten.
ICT-techniek voor niet-ICT'ers
Al die terminologie! Je zult maar zonder technische (ICT) achtergrond bij een ICT-dienstverlener gaan werken! Soms lijkt het wel of ICT’ers een soort geheimtaal spreken. Al die terminologie en afkortingen. Wordt daar maar eens wijs uit!
Presenteertraining voor ICT'ers
ICT-professionals geven veel en vaak presentaties. Denk daarbij aan webinars, seminars, bedrijfspresentaties etc. Niet alle presentaties blijven hangen bij de luisteraars en er wordt al snel vergeten waar het feitelijk om ging.
Training Conflict Handling
Iedereen heeft wel eens ruzie. Zelfs in de beste teams zullen zo nu en dan conflicten optreden. Conflicten kunnen groot zijn, maar ook heel klein: een eenvoudig meningsverschil tussen twee partijen.
Training Onderhandelen tussen positioneel en principieel
Medewerkers hebben in hun dagelijkse werk regelmatig te maken met belangentegenstellingen. Dat kan zowel binnen als buiten hun organisatie gebeuren.
Training Het deelnemen aan een beoordelingsgesprek
Beoordelen is een activiteit waaraan je elk jaar weer aan moet deelnemen. Het is dan vaak een gesprek waarin je je een lijdend voorwerp voelt.
Training Het voeren van beoordelingsgesprekken
Daar waar mensen werken, worden zij ook beoordeeld. Vaak gebeurt dit impliciet en op ad-hoc basis. Juist het ongestructureerde hiervan maakt het onmogelijk om adequaat personeelsbeheer te voeren.
Training Omgaan met Weerstand
In elk systeem zijn tegelijkertijd twee krachten werkzaam waartussen een balans gezocht moet worden. Weerstand tegen is een algemeen menselijk verschijnsel. Bij confrontatie met iets nieuws proberen we dat nieuwe gebeuren allereerst te begrijpen vanuit een ons reeds bekend verschijnsel.
Training Communicatieve Vaardigheden
Doeltreffend communiceren is meer dan goed van de tongriem gesneden zijn of het kunnen produceren van een spraakwaterval. Wil je doeltreffend communiceren, dan moet je toch met meer elementen rekening houden om de juiste golflengte te pakken met je gesprekspartner.
ICT Communicatietraining voor Beheerders
Het vak van ICT-beheerders vroeg traditioneel vooral om technische kennis en ervaring. Zij zorgden ervoor dat de ICT-infrastructuur betrouwbaar was en snel werkte. Door de komst van extern beheer en clouddiensten verdwijnt de techniek steeds meer naar de achtergrond en daarmee verandert ook de rol van de ICT-beheerders.
ICT Communicatietraining voor Presales Consultants
Presales Consultants zijn het ’technisch geweten’ van een ICT-sales organisatie. Zij vormen zogenaamde ’technisch geweten’ van een ICT-sales organisatie. Daarnaast zijn juist zij verantwoordelijk voor het uitvragen van de functionele en technische behoeften van klanten.
Training Intakegesprekken training voor ICT'ers
Veel ICT’ers werken op inhuurbasis voor kortere of langere tijd bij een opdrachtgever (detachering). De selectie voor dat soort opdrachten gebeurt veelal in eerste instantie op basis van CV’s en in tweede instantie op basis van een intakegesprek.
Training Soft Skills for Agile Workers
Agile werken stimuleert en motiveert betrokkenen en is al lang niet meer voorbehouden aan de IT-sector. Als organisatie gaan wij met onze relaties een partnership aan waarbij wij gebruik maken van deze manier van werken.
Neuro Linguïstisch Programmeren voor ICT Professionals
Technische kennis en ervaring is niet meer voldoende om een klant goed van dienst te kunnen zijn. Een klant wil graag dat een ICT Professional met hem meedenkt en goed kan luisteren. Goede communicatieve vaardigheden zijn daarom, naast technische kennis, onontbeerlijk.