BEL VOOR OPLEIDINGSADVIES 085 - 02 00 522 info@tailoryou.nl

Training Intakegesprekken training voor ICT’ers

Veel ICT-ers werken op inhuurbasis voor kortere of langere tijd bij een opdrachtgever (detachering). De selectie voor dat soort opdrachten gebeurt veelal in eerste instantie op basis van CV’s en in tweede instantie op basis van een intakegesprek. Zo’n intakegesprek is voor technisch georiënteerde ICT-ers nogal eens lastig. Hoe zorg ik dat ik zo krachtig mogelijk overkom? Hoe laat ik in een gesprek mijn kennis en ervaring optimaal blijken? Hoe verkoop ik mezelf?

 De indruk die een opdrachtgever in het gesprek krijgt bepaalt of de opdracht wel of niet valt. Deze training geeft krachtige tips en technieken voor een sterke presentatie in een intakegesprek.

Doel van de training

In overleg met de opdrachtgever wordt door middel van een (telefonische) intake het uiteindelijke doel van de training bepaald. Binnen het centrale thema is er altijd ruimte voor maatwerk.

Doelgroep

Geschikt voor alle ICT-ers die te maken hebben met het voeren van intakegesprekken.

Voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist

Vorm

Klassikaal en Maatwerk

Inhoud

De volgende onderwerpen zullen gedurende de training aan bod komen:

  • Non-verbale communicatie: Je krijgt maar één kans om een goede indruk te maken. Die eerste indruk ontstaat meestal in de eerste paar seconden van een ontmoeting. Een goede non-verbale communicatie is daarbij cruciaal! De training biedt praktische tips om die optimaal te maken. Standaard vragen. Sommige vragen komen veel terug in een intakegesprek. Wat zijn je sterke punten? Wat zijn je zwakke punten? Waarom zouden we voor jou kiezen? Het is belangrijk om de antwoorden op die vragen paraat te hebben. De training gaat hierop in.
  • Voorbereiding: Een goede voorbereiding is het halve werk. Hoe kan je je voorbereiden op een intakegesprek en hoe gebruik je die informatie in het gesprek? Praktische tips en aanwijzingen.
  • Actieve houding: Een actieve in plaats van een afwachtende houding in een intakegesprek zorgt voor een positieve indruk bij de opdrachtgever. Hoe bereik je dat? Hoe toon je initiatief en neem je de leiding? Dat hoeft niet moeilijk te zijn. Leer in de training hoe dat aan te pakken.

Bijzonderheden

De training geeft inhoudelijke (klassikale) informatie en biedt daarnaast veel mogelijkheden om met het geleerde te oefenen. Dat zorgt voor integratie van de stof zodat de deelnemers de aangereikte kennis direct in de praktijk kunnen inzetten.

Heeft u een vraag voor ons?