Training Gesprekstechnieken
Praten doen we de hele dag door: over het weer, de voetbalwedstrijd, nieuwe auto’s, vakantieplannen en de problemen met de kinderen. We praten vaak met elkaar om het praten op zich, om contacten te onderhouden. Gesprekken zijn dan ook een middel om contact te houden met andere mensen.
Gesprekken voeren we ook om bepaalde (zakelijke) doelen te bereiken. Onderhandelen over prijzen of leveringsvoorwaarden als we iets kopen, klanten overtuigen dat ze het beste dit of dat stuk vlees kunnen nemen, een medewerker aanwijzingen geven hoe bepaalde taken uitgevoerd moeten worden, een sollicitatiegesprek met een kandidaat voor een functie.
Om goede gesprekken te voeren heb je een forse gereedschapskist nodig met vaardigheden zoals: vragen stellen en luisteren, interpreteren en doorvragen, doelen bepalen en effectafspraken maken, feedback geven en ontvangen en wat te denken aan het omgaan met weerstand en emoties.
In deze trainingen kommen alle elementen om een ‘goed’ gesprek te kunnen voeren aan de orde.
Doel
In overleg met de opdrachtgever wordt door middel van een (telefonische) intake het uiteindelijke doel van de training bepaald. Binnen het centrale thema is er altijd ruimte voor maatwerk.
Doelgroep
Omdat het doel en de inhoud van de training uiteindelijk op basis van maatwerk worden samengesteld, kan in principe iedere medewerker deelnemen aan deze training.
Voorkennis
Geen voorkennis vereist
Vorm
Klassikaal en Maatwerk
Inhoud
Deze training bestaat uit een deel theorie welke wordt afgewisseld met veelvuldig oefenen van de verschillende gesprekstechnieken.
- Vergaren van informatie
- Verkennen van problemen
- Luistervaardigheden
- Presenteren van voorstellen
- Assertiviteit
- Geven van advies
- Brengen van slecht nieuws
- Omgaan met kritiek
Bijzonderheden
Duur & Prijs
Duur: 2 dagen
Prijs: €1.300,00