BEL VOOR OPLEIDINGSADVIES 085 - 02 00 522 info@tailoryou.nl

Training Klantgerichtheid voor ICT medewerkers

Ergens komen is één, maar ergens blijven is vaak niet zo eenvoudig als men denkt. De wereld verandert en het individualisme speelt hierin een belangrijke rol. Dit geldt niet alleen voor mensen, maar ook voor organisaties. Wie herkent niet die ongeïnteresseerde of juist opdringerige verkoper, de langdurige wachttijden bij de klantenservice, geen reactie op mail of brief en niet nagekomen beloften?

Kosten nog moeite worden gespaard om producten aan de man te brengen, maar de kans dat een ontevreden klant nogmaals een aankoop doet is nihil. Het blijkt dat het 5x meer energie kost een klant binnen te houden, dan binnen te halen. Daarom loont het om de service en de kwaliteit van uw dienstverlening hoog op de agenda te zetten.

In deze training wordt aandacht besteed aan het fenomeen klantgerichtheid. Naast theorie wordt er geoefend aan de hand van praktijkvoorbeelden. Alle elementen van klantgericht communiceren komen aan de orde zodat er sprake kan zijn van een doelgericht en efficiënt klantgesprek.

Doel van de training

In overleg met de opdrachtgever wordt door middel van een (telefonische) intake het uiteindelijke doel van de training bepaald. Binnen het centrale thema is er altijd ruimte voor maatwerk.

Doelgroep

ICT medewerkers die contact hebben met interne en/of externe klanten.

Voorkennis

Vorm

Klassikaal en Maatwerk

Inhoud

De theorie zal aan de hand van oefeningen en onderlinge feedback in de praktijk geoefend worden.

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheden
  • Informeren en adviseren
  • Omgaan met verschillende typen klanten
  • Klachtenbehandeling

 

Bijzonderheden

Heeft u een vraag voor ons?