High Performance Organisations zijn succesvoller, weten klanten aan zicht te binden en zijn constant in beweging.
Ze beseffen dat stilstand achteruitgang is. Daarom zijn ze elke dag bezig met vernieuwing, de verwachtingen van hun relaties/klanten te overtreffen en nemen ze nooit genoegen met het succes van vandaag. Om dat te bewerkstelligen, investeren ze in de mensen binnen hun organisatie en verwachten dat het leerproces rendement oplevert.
Medewerk(st)ers willen leren en stellen hun eisen. De leerinhoud dient aan te sluiten op hun praktijk, het leerproces dient leuk te zijn en de leeromstandigheden dienen uitdagend te zijn. En wellicht als belangrijkste: ze willen actief kunnen zijn en vooral ook ruimte hebben om te experimenteren en te ervaren.
We hebben deze elementen in één aanpak bij elkaar gebracht. Tijdens onze interventies ligt de nadruk vooral op leerplezier en de ruime mogelijkheid om praktisch aan de slag te zijn met het theoretische kader van de leerinhoud.
In de kern betekent dat voor het leerproces:
- 25% van de tijd wordt besteed aan leren door het luisteren naar inleidingen
- 60% van de tijd wordt besteed aan leren door proberen en ervaren
- 10% van de tijd wordt besteed aan leren door onderlinge feedback
- 5% van de tijd wordt besteed aan leren door persoonlijke reflectie
Deze aanpak rendeert, want ook na een jaar hebben onze deelnemers het nog over de interventie. Ze herinneren zich vooral het confronterende karakter, de vulling van hun ‘rugzak’ met nieuwe kennis, de nieuwe inzichten waar ze iets mee kunnen en ook het leerplezier dat ze met elkaar hebben.
Onze ‘no nonsens’ aanpak zet medewerkers, teams, afdelingen en dus organisaties op een ander been.
De uitkomst is verrassend.
“Today’s problems cannot be solved if we still think the way we thought when we created them.” – Albert Einstein –
Mijn motto is: ‘’Zorg ervoor dat je elke dag je werk met plezier kan doen’’. De mensen die mij kennen weten dat ik een persoon ben die altijd van het positieve uitgaat. Daarnaast vind ik het heerlijk om voor onze klanten/relaties de kennis en vaardigheden in kaart te brengen en aan te leren of te ontwikkelen zodat zij ook, net zoals ik, met plezier naar hun werk kunnen gaan. De kernwaarde die mij dan ook het beste omschrijft is Geniet elke dag van het werk wat je doet. Bij Tailor iT Training en Tailor You hou ik me dan ook bezig met het adviseren van mensen over welke kennis en vaardigheden ze zouden kunnen aanleren. Hierbij komen veel creativiteit en flexibiliteit kijken, maar ook de gedachte welke leerstijl het beste bij de desbetreffende cursist(en) past. Hiervoor bedenk ik dan ook de juiste opleidingsoplossing, zodat men datgene leert om met plezier naar het werk te kunnen gaan, want als je jouw werk met plezier doet, krijg je er energie van, ben je veel productiever en word je ook erg gewaardeerd.