“Ik liep een beetje door de stad, ik had geen doel, ik deed maar wat, toen bleek ineens ik stond er weer, als iedere keer. Die oude plek in Amsterdam waar ik al duizend malen kwam en waar ik altijd weer zal zijn het Waterlooplein”.
In de jaren zestig hadden Johnny Kraaijkamp en Rijk de Gooijer een hit met het nummer “Waterlooplein”.
De tekst beschrijft een wandelingetje door de stad Amsterdam. De wandelaar komt toevallig op het Waterlooplein. Aanvankelijk had hij geen doel, maar kwam per ongeluk toch op een plaats terecht waar hij het naar zijn zin had.
Als dat in bedrijven ook zo zou gaan, dan zou het bedrijfsleven volstrekt ongeorganiseerd zijn en de Nederlandse economie er één zijn van wantrouwen en onzekerheid. Gelukkig is dat niet zo. Bedrijven leiden geen doelloos bestaan en hun medewerkers al helemaal niet. Winst maken bijvoorbeeld, dat doe je niet per ongeluk, dat is gepland.
Net als nieuwe producten en/of diensten introduceren. Daar is over nagedacht. Want niemand wil een initiatief zien mislukken.
De basis hiervoor is dat mensen in bedrijven, medewerk(st)ers in teams, leidinggevende in een managementteam gezamenlijk bezig moeten zijn met hun resultaatgerichtheid, hun persoonlijke en teameffectiviteit, hun kwaliteit van samenwerking en proactiviteit. Met ander woorden ze dienen steeds bezig te zijn met het bespreekbaar maken van persoonlijke verschillen en daarmee te werken aan wederzijdse afhankelijkheid. Alleen dan maak je een wereld van verschil en zet je jezelf, jouw collega’s, jouw medewerk(st)ers, jouw team en dus ook de organisatie letterlijk en figuurlijk op de kaart.
DISC is een instrument om het eigen gedragsprofiel in kaart te brengen. De Wereld van Verschil bestaat uit de zestien Personal Maps die alle zestien een andere gedragsstijl tonen. Door het gebruik van dit visuele middel krijgen deelnemers tijdens een training op een toegankelijke en bijzonder interactieve manier inzicht in zowel hun eigen als elkaars gedrag. De optelsom die vervolgens te maken is, is er één van kracht en vitaliteit die mensen in bedrijven daadwerkelijk aanzet tot groei.
Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact met onze opleidingsadviseurs op.
Mijn motto is: ‘’Zorg ervoor dat je elke dag je werk met plezier kan doen’’. De mensen die mij kennen weten dat ik een persoon ben die altijd van het positieve uitgaat. Daarnaast vind ik het heerlijk om voor onze klanten/relaties de kennis en vaardigheden in kaart te brengen en aan te leren of te ontwikkelen zodat zij ook, net zoals ik, met plezier naar hun werk kunnen gaan. De kernwaarde die mij dan ook het beste omschrijft is Geniet elke dag van het werk wat je doet. Bij Tailor iT Training en Tailor You hou ik me dan ook bezig met het adviseren van mensen over welke kennis en vaardigheden ze zouden kunnen aanleren. Hierbij komen veel creativiteit en flexibiliteit kijken, maar ook de gedachte welke leerstijl het beste bij de desbetreffende cursist(en) past. Hiervoor bedenk ik dan ook de juiste opleidingsoplossing, zodat men datgene leert om met plezier naar het werk te kunnen gaan, want als je jouw werk met plezier doet, krijg je er energie van, ben je veel productiever en word je ook erg gewaardeerd.