Pakken we de bovenstaande woorden bij elkaar, dan betekent dat, dat de coach kijk op mensen dient te hebben. Hij dient erachter te kunnen komen wat er in hen omgaat, wat er voor hen belangrijk is en hoe hij daaraan kan bijdragen.
Nog niet zo heel lang geleden gold coaching bijna als een paardenmiddel; het betekende vrijwel altijd at er een functioneringsprobleem, dat moest worden opgelost, was. Tegenwoordig wordt coaching steeds meer gezien als een vorm van organisatie- en leiderschapsontwikkeling, die naar behoefte op maat gesneden kan worden. Ook heeft het een zekere status gekregen, de organisatie geeft te kennen in iemand te willen investeren.
De vraag is wat coachen als fenomeen voor uw organisatie kan doen?
Wilt u meer weten over Praktische coachingsvaardigheden? Klik dan hier.
Angela Stoop – van Poorten is als commercieel medewerkster actief voor Tailor You. Ze doet graag onderzoek en gebruikt haar HR-kennis om te schrijven over Organisatiepsychologie. Als ze niet super ‘enthousiast’ is over haar favoriete onderwerpen creativiteit, motivatie, betrokkenheid, leren en geluk houdt ze van reizen.